Wednesday, May 13, 2009

Welcome To Kuala Muda, Penang


KUALA MUDA, Penang, Malysia...

Apa yang aku boleh cakap kat sini...ni la tempat kelahiran aku, abang aku, adik yang number 3 and yang bongsu, kami semua dilahirkan di Kuala Muda,lahir je kat situ, tapi tak tinggal kat situ pun, kecik2 tinggal kat Pahang, tinggal kat Kedah and sekarang ni tinggal kat Labuan...tapi aku sorang je yang balik dok Kuala Muda ni...parent ngan adik beradik aku ada kat Labuan ngan Sabah.....ramai orang ingat Kuala Muda yang aku tinggal ni Kuala Muda Kedah, tapi....jangan lupa, Penang pun ada Kuala Muda jugak...Kuala Muda ni kalau ikut perjalanan dari Butterworth mengambil masa lebih kurang 25minit perjalanan, kalau dari airport, kalau tak sesak Penang bridge tu dalam 50 minit pun dah blh sampai, ape yang aku blh cite pasal Kuala Muda ni adalah, ia sebuah perkampungan nelayan, kat sini kalau nak beli ikan kena la berbisik...kena pandai main harga..aku tak tau sangat bisik2 ni..tak pernah pi beli..pi beli pun untuk buat umpan memancing ja....haa..yang best pasal Kuala Muda ni, bila musim KEPAH, sejenis makanan laut yg bercengkerang...aku suka makan kepah ni bile digoreng kunyit..memang sedap..tapi kena la kopek cengkerangnya dulu....buat cucur kepah pun sedap jugak...nnt aku sambung lagi cite ni....


No comments:

Post a Comment